Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2011

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2011

ΔΕΥΤΕΡΑ  31 -10 -11
ΣΥΜΠΑΝ  ΓΕΙΑ ΣΟΥ.
Να που φθάσαμε στην 3η συμφωνία. Ολες αυτές τις μέρες που
δεν έγραψα ( έλειπα εκτός πόλης) ,προσπαθούσα με όλες μου τις
δυνάμεις ,πνευματικές και ψυχικές ,να μην πάρω τίποτα απο όσα
γινόντουσαν προσωπικά. Οσο ομως εγώ προσπαθούσα , θαρρείς
και κάτι έσπρωχνε τα γεγονότα σε ακραία σημεία, ώστε να ανα-
-γκαστώ να πάρω θέση προσωπική. Είδα πραγματικά ολον τον
μηχανισμό ,του πως λειτουργεί το σύστημα  της ανταλλαγής της
ενέργειας ,σε αυτό το πάρε-δωσε , οταν παίρνεις αυτά που σου
λένε ,ή ακους, προσωπικά. Οταν μπαίνεις στο παιχνίδι η ενέργεια
ειναι σαν μπαλάκι που πάει και έρχεται. Σου λένε κάτι , αντιδράς
ανταποδίδεις, σου το γυρνάνε πάλι πίσω ,σε ένα συνεχες πάνε-ελα
της ενέργειας που ξοδεύεται ετσι χωρίς λόγο και πάει χαμένη.
Κάνω συνειδητές προσπάθειες να μην παίρνω τίποτα προσωπικά
αυτήν την φορά ομως, μπόρεσα και κατανόησα τον μηχανισμό
που περιέγραψα πιο πάνω. Βλέποντας το πως λειτουργεί το ολο
ζήτημα μου ηταν πολυ πιο εύκολο να μην πάρω τίποτα προσω-
-πικά. Αφήνω τους γύρω μου να έχουν τις απόψεις τους και τις
πεποιθήσεις τους , δεν με αφορούν καθόλου. Εγώ ειμαι μέσα στη
Ροή και δεν με ακουμπά τίποτα απο οσα γίνονται εξω απο μένα.


3) ΜΗΝ  ΚΑΝΕΤΕ  ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ.
Περπατάω στον δρόμο , όμορφα και καλά. Ξαφνικά βλέπω 
μπροστά μου μια πολύ φίλη μου. Ετοιμάζομαι να την χαιρετήσω
εκείνη ομως, μου ρίχνει μια ματιά, και με προσπερνάει χωρίς να
σταματήσει καθόλου. Μένω κάγκελο, που λένε, και αρχίζω τις
υποθέσεις. Τι είχε αραγες μαζί μου και δεν μου μίλησε?
Η ματιά που μου έριξε ηταν πολύ άγρια, άρα κάτι είχε. Κάτι θα
της είπαν για μένα φαίνεται .( εχω λερωμένη την φωλιά μου ,ολο
και κάποιο κουτσομπολιό θα εχω κάνει) . Συνεχίζω σχεδόν ολη
την ημέρα μου να ασχολούμε με αυτό το θέμα ,έχοντας χαλάσει
την διάθεση μου, και ξοδεύω την ενέργεια μου προσπαθώντας
να καταλάβω τι μπορεί να ειχε η φίλη μου, και δεν μου μίλησε.
Εχω πάρει εντελώς προσωπικά το ζήτημα, και αφου καταλήγω
σε μια υπόθεση που με βολεύει , αρχίζω και ρίχνω το δηλητήριο
μου , εδώ και εκεί. - την γαϊδούρα, αλλά τέτοια ήταν πάντα, και 
με σένα δεν έκανε ετσι και αλλιώς......- και πάει λέγοντας.
Δημιουργώ πρόβλημα απο το τίποτα, ομως με καίει μέσα μου,
ειναι η αλήθεια μου,και εχω απόλυτα δίκαιο να την κατηγορώ
την γαϊδούρα., ακούς εκει...
Τι εχω κάνει στην πραγματικότητα? Έκανα υποθέσεις , πήρα το
ζήτημα προσωπικά ,και άρχισα να παράγω συναισθηματικό
δηλητήριο μέσω του κουτσομπολιού. Δεν έκανα το μόνο λογικό
πράγμα που θα όφειλα να κάνω. Δηλ. να πάρω τηλ. την φίλη μου
και να την ρωτήσω τι συμβαίνει .
Επειδή φοβόμαστε να ζητήσουμε εξηγήσεις ,κάνουμε υποθέσεις
και πιστεύουμε οτι αυτές ειναι σωστές. Το επόμενο βήμα μας
ειναι να υποστηρίξουμε αυτές τις υποθέσεις και να προσπαθή-
-σουμε να αποδείξουμε οτι ο άλλος εχει άδικο. Ομως οι υποθέ-
-σεις μας οδηγούν στο δρόμο του πόνου.
Δυστυχώς βλέπουμε μόνο οτι θέλουμε να δούμε και ακούμε μόνο
οτι θέλουμε να ακούσουμε.
Πλάθουμε διαρκώς  καταστάσεις με την φαντασία μας, που τις
πιστεύουμε και τις προβάλουμε σαν αληθινές. Αν δε αποδειχθεί
οτι τα πράγματα ειναι κάπως αλλιώς ,θιγόμαστε και θυμώνουμε
( Η φίλη μου, μου τηλ. την άλλη μέρα για να μου πει οτι εκεινο
το πρωι έτρεχε σαν τρελή και δεν έβλεπε μπροστά της ,γιατί ειχε
συμβεί κάτι στην μητέρα της, και πήγαινε στο νοσοκομείο. Και
πως αισθάνθηκα εγω γι'αυτό? Θύμωσα με τον εαυτό μου, αλλά
και με αυτήν ,που με έκανε να εχω ενοχές, και έγινα ακόμη πιο
χάλια ) 
Το να κάνουμε υποθέσεις ειναι το πιο συχνό μας λάθος στις
προσωπικές μας σχέσεις. Συχνά υποθέτουμε οτι  ο/η  αγαπημέ-
νος/ η  διαβάζει τη σκέψη μας και οτι δεν χρειάζεται να του/της
πούμε τι ακριβώς θέλουμε. Υποθέτουμε οτι το αγαπημένο μας
πρόσωπο θα πραγματοποιήσει την επιθυμία μας , επειδή ξέρει 
ποια ειναι αυτή. Αν δεν κάνει αυτό που υποθέτουμε πληγωνό-
-μαστε και κάνουμε ακόμη μια αυθαίρετη υπόθεση = αρα δεν με
αγαπάει , δεν με σκέφτεται.
Ξεκινάμε κάνοντας υποθέσεις, αυτό θα ειναι ετσι , αρα και αυτό
θα ειναι κάπως ετσι, και αν δεν ειναι εγω θα το αλλάξω, και όπα,
φθάσαμε σε ενα κομβικό σημείο.  Πιστεύω οτι μπορώ να αλλάξω
στους άλλους οτι δεν μου αρέσει και οτι δεν ειναι σύμφωνο με
τις υποθέσεις που έκανα. Γνωρίζω κάποιον και κάνω την υπόθε-
-ση οτι μου ταιριάζει ,χωρις να ερευνήσω το ζήτημα. Οταν κατα-
-λάβω οτι δεν μου ταιριάζει  θέλω να τον αλλάξω ,να τον φέρω
στα μέτρα μου, γιατί δεν μπορεί να εχω κάνει τόσο λάθος ΕΓΩ,
αυτός ειναι λάθος και πρέπει να αλλάξει, και ολα αυτά γιατί απο
την αρχή έκανα υποθέσεις ,αντί να κάνω ερωτήσεις.
Δηλ. κάνουμε διαφόρων ειδων υποθέσεις ,επειδή δεν έχουμε το
θάρρος να θέσουμε τις ερωτήσεις μας. Αυτές οι υποθέσεις γίνο-
-νται τόσο γρήγορα και τόσο ασυνείδητα που δεν το καταλαβαί-
-νουμε κάν και αυτό γιατί έχουμε συνάψει τις αντίστοιχες συμφ-
-ωνίες. Έχουμε συμφωνήσει οτι δεν ειναι ασφαλές να υποβάλλ-
-ουμε ερωτήσεις ,αν κάποιος μας αγαπά ,λέμε, θα πρέπει να
γνωρίζει τι θέλουμε 'η πως νιώθουμε. Επιπροσθέτως ,οταν
πιστεύουμε οτι έχουμε απόλυτο δίκαιο ,φθάνουμε μέχρι τα ακρα
για να υποστηρίξουμε την άποψη μας.
ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΕΞΗΣ ΤΕΡΑΤΩΔΕΣ ΛΑΘΟΣ= ΥΠΟΘΕΤ-
-ΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΒΛΕΠΟΥΝ  ΤΗΝ  ΖΩΗ ΜΕ ΤΟΝ  ΤΡΟΠΟ
ΠΟΥ ΤΗΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ  ΕΜΕΙΣ.
Υποθέτουμε οτι οι άλλοι σκέφτονται οπως εμεις , αισθάνονται
οπως εμεις, κρίνουν οπως εμεις και κάνουν κατάχρηση της δυνα-
-μης τους ,οπως εμεις.
ΑΥΤΗ  ΕΙΝΑΙ  Η  ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ  ΥΠΟΘΕΣΗ  ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ  ΟΙ  ΑΝΘΡΩΠΟΙ.
Και γιάυτό το λόγο φοβόμαστε να είμαστε ο εαυτός μας μπροστά
σε άλλους. Επειδή πιστεύουμε οτι ολοι οι άλλοι θα μας κρίνουν
,και θα μας κατηγορήσουν ,οπως εμεις τον εαυτό μας. Πριν ,
λοιπον, προλάβει κάποιος να  μας  απορρίψει ,έχουμε εμεις οι ιδιοι απορρίψει τον εαυτό μας. Να πως δουλεύει το μυαλό μας.
Εκτός ομως τις υποθέσεις για τους άλλους ,κάνουμε και σοβαρές
υποθέσεις για τον εαυτό μας ,πράγμα που δημιουργεί μεγάλη
εσωτερική σύγκρουση. Π.χ . Κάνω την υπόθεση και λέω ¨νομίζω
οτι αυτό μπορώ να το καταφέρω". Ύστερα απο λίγο καταλαβαί-
-νω οτι τελικά δεν μπορώ να το καταφέρω.  Υπερεκτιμώ ή υπο-
-τιμώ τον εαυτό μου γιατί ποτέ δεν κάθισα να τον ρωτήσω τι
θέλει πραγματικά. Στην ουσία του λέω ψέματα, γιατί η αλήθεια
πονάει. Δεν θέλω να αλλάξω ,θέλω να αλλάξουν οι άλλοι.
Όμως οι άλλοι αλλάζουν επειδή το επιθυμούν οι ίδιοι και οχι
επειδή μπορώ να τους αλλάξω εγω και ετσι προτιμώ να λέω
ψέματα στον εαυτό μου και να κάνω υποθέσεις.
Οφείλω να ειμαι αληθινή και να μην παρουσιάζω πλαστή
εικόνα. Αυτοι που θα με αγαπήσουν ,θα με δεχθούν οπως είμαι,
αν θελήσουν να με αλλάξουν πάει να πει οτι δεν με αγαπούν ,
και οτι εχουν κάνει δικές τους υποθέσεις.
Για να πάψουμε να κάνουμε υποθέσεις θα πρέπει να υποβάλουμε
ερωτήσεις. Ας βεβαιωθούμε οτι δεν υπάρχουν εμπόδια στις
διόδους επικοινωνίας μας. Αν δεν καταλαβαίνουμε κάτι ,ρωτάμε
Ας έχουμε το θάρρος να θέτουμε ερωτήματα , ώσπου να ξεκαθα-
-ρίσει τελείως το τοπίο σε μια συγκεκριμένη κατάσταση, αλλά
ακόμη και τότε να μην υποθέτουμε οτι τα ξέρουμε ολα. 
Ας έχουμε το κουράγιο να εκφράζουμε ανοιχτά τις επιθυμίες μας.
Οι άλλοι εχουν το δικαίωμα να μας λένε ,ναι 'η οχι ,οπως και 
εμεις έχουμε το δικαιωμα να ρωτάμε.
Οταν δεν καταλαβαίνουμε κάτι ,ειναι καλύτερα να ζητάμε εξηγ-
-ήσεις ,παρα να καταφεύγουμε σε υποθέσεις.
ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ  ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ  ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ
ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟ ΕΓΩ  ΜΑΣ, ΚΑΙ ΝΑ  ΠΟΥΜΕ  ,ΓΙΑΤΙ ΕΓΩ?
Γιατί να ρωτήσω εγω? και να φανεί οτι εμένα με ενδιαφέρει ενω
ο άλλος κάνει τον αδιάφορο? γιατί εγω?
ΓΙΑΤΙ  ΕΓΩ  ΓΝΩΡΙΖΩ  ΤΙ  ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ  ΟΤΑΝ  ΚΑΝΩ
ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ  ΕΝΩ  ΟΙ  ΑΛΛΟΙ  ΟΧΙ.
ΓΙΑΤΙ  ΕΓΩ  ΠΡΟΣΠΑΘΩ  ΝΑ  ΕΙΜΑΙ  ΜΕΣΑ  ΣΤΗΝ  ΡΟΗ
ΤΗΣ  ΘΕΙΑΣ  ΟΥΣΙΑΣ
ΓΙΑΤΙ  ΕΓΩ  ΕΧΩ  ΤΟ ΦΩΣ  ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ  ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑ-
-ΘΩ  ΝΑ ΓΙΝΩ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ  ΓΙΑ  ΤΟΥΣ  ΑΛΛΟΥΣ.
Με την αγνή  επικοινωνία ολες οι σχέσεις μας θα αλλάξουν.
Δεν θα χρειάζεται πλεον να κάνουμε υποθέσεις για το τι θέλει'η
σκέφτεται ο συνάνθρωπος μας. Οταν επικοινωνούμε αγνά ο λογο
μας γίνεται άμεμπτος.
Αυτή ειναι ,λοιπόν, η 3η συμφωνία=
ΜΗΝ  ΚΑΝΕΤΕ  ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ. Ακούγεται ισως εύκολο ,στην
πράξη ομως δεν ειναι και τόσο. Έχουμε αμέτρητες καθημερινές
συνήθειες ,που ουτε καν συνειδητοποιούμε . Οφείλουμε να
αντιληφθούμε αυτές τις συνήθειες και να κατανοήσουμε τη
σημασία της 3ης συμφωνίας.
Η κατανόηση μιας ιδέας δεν ειναι παρά ο σπόρος στο μυαλό μας.
Ας αφήσουμε , λοιπόν, τον σπόρο να φυτρώσει μέσα μας και 
ας αφήσουμε την πραγματική εικόνα του εαυτου μας να βγει
προς τα εξω. 
Ειμαστε μέσα στην Ροη και είμαστε αληθινοί.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου